Turfortælling og billeder den 1/8

Den 28/7 Orlando Vi tog stille og roligt i løbet af formiddagen af sted fra Daytona Beach med retning mod vores hotel i Orlando nær Discovery Cove. Eftermiddagen tilbragte vi i Florida Mall hvor vi ledte efter de “hotteste” sko til Frederik & Nicolai kaldet Heelys, det er et par sko med indbyggede små ruller i hælene så man med lidt øvelse kan stå på rulleskøjter så sejt ser det ud !! Aftenen gik med den sædvanlige pool tur og så i seng spændt på næste dags begivenheder.
Den 29/7 Orlando – Discovery Cove Tidligt op og af sted til Discovery Cove ca 20 min kørsel. Vi ankom lige efter åbning kl halv 8. Vi blev med det samme budt velkommen af en hel hær af servicemindede og hjælpsomme mennesker der hjalp os indregistrering med hvert vores foto IDkort, samt sammensætte dagens program for os efter vores ønsker. Først morgenmad, så omklædning til badetøj og svømmeveste samt udlevering af maske, snorkel mm. De første til at bade med delfiner var Frederik og Martin der efter en ½ times instruktion var klar til at bade og svømme med delfiner i en ½ time. Selve badningen var også med instruktører. De fik delfinerne hen til os så vi kunne klappe dem. Vi lærte at give dem tegn så de kunne styres til at rulle, vinke med finnen, baske med halen springe højt mm. Hver fik også sin egen svømme/trækketur igennem vandet hvor man holdt fat med en hånd i hhv. ryg og side finne så intet mindre end en fantastisk stor oplevelse. Dernæst tog Nicolai og Lene den samme tur med delfinerne imens Frederik og Martin overtog Magnus inde på land. Efter delfinerne gik vi til de områder der hvor man kunne snorkle. Der var en masse flotte fisk i alle farver samt en hel del rokker der lod sig klappe. Under vandet var der en spændende indretning med vidt forskellige dybder, indtil ca. 5 m dybt med  kunstige rev,  skibsvrag, sandbanker osv. Bag glasruder i bassinerne var der barracudaer og hajer. Der var også strømfald der omkredsede fiske bassinerne heri kunne man dase/snorkle og lade sig flyde med rundt. Vi badede alle 5 dagen lang til parken lukkede ved 6 tiden.  Om aftenen kørte vi til huset vi har lejet i Orlando/Kissimee. Fedt hus med alle tænkelige praktiske indbyggede foranstaltninger pø ca et par hundrede m2 med indbygget garage overdækket pool + boblebad, soveværelser til alle, 2 badeværelser, aircon, tv i alle rum mm., alt sammen med et pift af amerikansk “smag” – Ja kort sagt her kunne vi sagtens bo i flere uger, dog nøjes vi med 5 overnatninger.
Den 30/7 Orlando – Disney Downtown Efter morgenmaden kørte til et af de efterhånden velkendte Super Wall Mart (Bilka str. XXL) for at handle dagligvarer ind til vores dage i huset. Dagen gik hurtigt med at bade i husets pool mm. Om aftenen kørte  vi til Disney Downtown som er en del af hele parkområdet bygget op med en masse restauranter og forretninger med Disney accessories. Der kom en tordenbyge og vi endte på en irsk pub til aftensmad. Lidt sent i seng men hvad gør et når det er ferie.
Den 31/7 Orlando – Seaworld Vi kørte til Sea World, der var både meget varmt og fugtigt. Dagen gik med at se de mange speciellle akvarier/basssiner med bla. søløver, hajer, delfiner & farvestrålende fisk mm.  Der belv fodret hajer, og søløver. Vi (Frederik, Nicolai & Martin) fik også prøvet en enkelt rutsjebane der hed Kraken med 8 loops så der blev rusket lidt op i tøjlerne for denne dag.
Den 2/8 Orlando Dagen blev en pakke/klargøringsdag til Hawaii turen der starter den 3/8 kl 4 om morgenen. Magnus har efterhånden opnået status som vores alles mascot her på turen. Han har det fantastisk godt og har inden for de sidste 5 dage fået 2 nye tænder, er begyndt at kravle rigtigt og har rejst sig op at stå ad en sofa for første gang.